Aktuality

Rekonstrukční práce omezily provoz na roudnickém vlakovém nádraží

10. listopadu 2021

V tomto týdnu byla zahájena rekonstrukce nástupišť na roudnickém vlakovém nádraží. Související výluka tak až do úterý 7. prosince 2021 dočasně přerušila provoz na prvním nástupišti s výjimkou odjezdů vlaků ve směru Straškov. Práce mají být dokončeny v závěru příští stavební sezóny a přinést vyšší bezpečnost, komfort cestování a především bezbariérový přístup třemi výtahy v prostoru celé stanice.

Cílem investice je kompletní rekonstrukce nástupišť v železniční stanici Roudnice nad Labem a zajištění bezbariérového přístupu na ně pomocí výtahů. Práce za 344,6 mil. Kč dodají společnosti Chládek & Tintěra a Monzas. Díky výstavbě nového nástupiště dojde k mírné změně konfigurace kolejiště, rychlost průjezdu stanicí zůstane na 130 km/h pro klasické soupravy. Správa železnic si od stavebních úprav slibuje výrazné zlepšení bezpečnosti železniční dopravy. Dokončení je plánováno na závěr příštího roku.

Vlaky z roudnického nádraží však v současnosti dočasně jezdí pouze od druhého nástupiště. V první etapě rekonstrukce stanice totiž plánovaně došlo k dočasnému přerušení třech kolejí. Výjimkou jsou pouze odjezdy vlaků ve směru Straškov, které stále zastavují na prvním nástupišti, avšak více vpravo než obvykle.

"V rámci první výluky do 7. prosince 2021 pro cestující zůstává zachováno pouze ostrovní nástupiště, které je přístupné stávajícím podchodem. Pro motorové vozy ve směru na Straškov je k dispozici zkrácené první nástupiště u výpravní budovy, kde zůstává využívána jeho část ve směru na Prahu. Přístupové cesty pro cestující jsou značeny dočasným orientačním systémem. Následující výluky plánujeme od února do prosince příštího roku. Před jejich zahájením budeme veřejnost informovat," uvedla k současným omezením Správa železnic.

Cestující se však změnám rychle přizpůsobili a provoz ve stanici za daných podmínek probíhá bez výraznějších problémů. Zhotovitel stavby, firma Chládek & Tintěra, a.s., i proto děkuje cestujícím za respektování nutných bezpečnostních opatření a spíše je žádá je o trpělivost a pochopení.

Pro nástup a výstup cestujících dosud sloužilo jedno ostrovní, jedno vnější a dvě úrovňová nástupiště, přístupná pouze po schodištích z podchodu, respektive z odbavovacích prostor výpravní budovy. Rekonstrukce současná vnější a ostrovní nástupiště zvýší a budou doplněna o bezbariérový přístup pomocí výtahů. Přibude i jednostranné ostrovní nástupiště s přístupem nově zbudovaným schodištěm a výtahem ze stávajícího podchodu. Jeho zastřešení projekt ponechává ve stávajícím stylu.

"Současný podchod projde během realizace projektu zásadní obnovou, vedle vestavby výtahových šachet se také částečně nahradí jeho původní konstrukce. Nutné stavební úpravy proběhnou rovněž ve výpravní budově, opraví se i schodiště a doplní nový orientační systém. Nástupiště a podchod dostanou moderní osvětlení, v celé stanici pak bude zřízen nový kamerový systém. Z důvodu kolejových úprav souvisejících zejména s výstavbou nového nástupiště se upraví i trakční vedení a stávající zabezpečovací zařízení," dodává v tiskové zprávě Správa železnic.

Současný stav a plánovaný průběh stavebních prací přímo vám prostřednictvím reportáže roudnické televize přiblíží stavbyvedoucí Martin Počta:

Další aktuality